Over ons

 

Berenpop tegels en sanitair, Caberg-Maastricht

Business as usual

 

Sinds de oprichting van de zaak in 1977 door Bèr en Pop Caris (vandaar de naam Berenpop) is het dit bedrijf voor de wind gegaan. Ook nu de economie in zwaar weer verkeert, stijgen de omzetten, tégen de stroom in. Hoe kan dat?
Voor huidige eigenaren, zoon Lou Caris en echtgenote Marly Caris-Peeters is het duidelijk: hard werken, vakmanschap bieden, duurzame producten hanteren, je klanten behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden bij dergelijke investeringen. Plus een service die niet ophoudt, nadat de nieuwe badkamer is opgeleverd. Het zijn vaak de kleine dingen die het doen.

 In feite hebben Lou en Marly de wind zelfs een beetje mee. In plaats van te verhuizen, kiezen mensen er in deze economisch barre tijden eerder voor om hun woning te verbouwen of te renoveren. Dus kan die oude badkamer nu best eens de deur uit. Niet onbelangrijk feit is, dat Berenpop een van de weinige detailhandelaren in het midden- en hoger segment voor particulieren in de omgeving van Maastricht is. Na jaren van onzekerheid is het inmiddels duidelijk dat een verhuizing van de zaak, door de vertraagde ontwikkelingen rondom het Belvédère project, voorlopig van de baan is. Berenpop blijft dus vooralsnog op de vertrouwde plek het Rondeel 10 te Maastricht zitten.

 Metamorfose

De zaak heeft een complete metamorfose ondergaan. Een aanzienlijk deel van de bestaande opstellingen is vernieuwd, waardoor het in de showroom nog aangenamer toeven is. Én vrijblijvend: U wordt bij binnenkomst welkom geheten, waarna u op uw gemak kunt rondkijken. U wordt in ieder geval niet achterna gezeten door overijverige verkopers, die zo nodig moeten scoren. Marly: ‘Dat is absoluut onze insteek niet. De meeste bezoekers weten vaak precies wat ze willen, hebben zich van te voren vaak  uitgebreid geïnformeerd. Dat eerste contact met je klanten is cruciaal. Tijdens de intake, zeg maar, staan onze oren en ogen ver open. Door het stellen van gerichte vragen, inventariseren we hun wensen, trachten we een beeld te krijgen van hoe de badkamer van hun dromen eruit moet zien, hoe mensen leven, hun gezinssituatie, de beschikbare ruimte. Papier is geduldig, het moet wel allemaal technisch uitvoerbaar zijn en uiteraard passen binnen het geplande budget. Zo worden in een aantal gesprekken de contouren van hun wensen langzaam zichtbaar. Deze worden vervolgens vertaald naar een driedimensionale presentatie, die met behulp van een beamer op een groot scherm wordt geprojecteerd. Zo krijgen mensen een levensechte indruk van hun toekomstige badkamer.’

Vervolgens wordt, aan de hand van het ontwerp, passend sanitair, tegels, accessoires, plafond en verlichting uitgezocht. Dit alles in een volledige harmonie, zodat de badkamer behalve een “wasplaats” ook een “relaxruimte” wordt.

Tot zover het creatieve traject. De eigenlijke montage en het installeren doet het team van Berenpop zelf niet, het wordt uitgegeven aan professionals, waar in de loop der jaren een gedegen relatie mee is opgebouwd. Dat betekent echter niet dat het werk na de ontwerpfase en het kiezen van de materialen ophoudt. Het team van Berenpop zal u van het eerste ontwerp tot en met de installatie van de laatste materialen aansturen, adviseren en begeleiden. Korte lijnen dus. En een service die voortduurt, ook jaren na de realisatie van uw badkamer. De gedegen aanpak leidde tot een positieve mond-tot-mond reclame en een loyale klantenkring uit alle windstreken van de euregio.

Hoogstandjes

Je kunt geen kwaliteitsproduct afleveren als je met inferieure producten werkt. Daarom vindt u bij Berenpop veel bekende merken binnen de range van gerenommeerde tegel- en badkamerproducten, veel van Italiaanse oorsprong. Hoogstandjes op het gebied van badkamer- en tegelontwerpen uit het land waar het woord design is uitgevonden. Italiaans topdesign aan de zuidrand van Maastricht. Lou: ‘Je kunt alleen topkwaliteit en gedegen service bieden, als je een goede en duurzame relatie hebt met je leveranciers. Dat is een. Twee: Je moet zorgen dat je op de hoogte blijft van trends en innovaties binnen je vakgebied. Leveranciers en vertegenwoordigers zijn naast het regelmatig bezoeken van toonaangevende beurzen en fabrieksbezoeken voor ons de belangrijkste inspiratiebron, om als bedrijf up-to-date te blijven. Die kennis delen we met ons team. En dan komen we aan het belangrijkste, punt drie: zonder dit fantastische team hadden we nooit deze resultaten kunnen neerzetten. Ik wil daarom bij deze onze medewerkers expliciet bij naam noemen en ze danken voor hun bevlogen inzet, hun hart voor de zaak. Zonder Guido (27 jaar in dienst), Maurice (17 jaar), Pascal (7 jaar), Bjørn (6 jaar) en Marianne (7 jaar) waren we nooit zover gekomen.’

Berenpop, fysiek en online

Wil je als bedrijf meetellen, moet je meereizen op de digitale snelweg. Door te klikken op www.berenpop.com  of  www.xanitair.nl of www.comfortsanitair.nl of www.sanitairdirect.nl of www.wcbrillen.com of www.douchestrippen.com krijgt u met uw digitale winkelmandje toegang tot Berenpop’s digitale shoppingversie waar u kunt kiezen uit een kleine 45.000 sanitaire producten. Deze kunt u aan het Rondeel 10 afhalen of, indien handzaam, door de pakketdienst aan huis laten bezorgen. De prijzen zijn overigens identiek aan die van de “echte” showroom. U bent van harte welkom in onze vernieuwde showroom.

Berenpop tegels en sanitair bv.
Het Rondeel 6-10
6219 PG Maastricht

www.berenpop.nl

Tel.: 043 325 40 01